Ειδικά στην εκπαίδευση, με την προώθηση του «αειφόρου σχολείου», το θέμα σύντομα θα αρχίσει να λαμβάνει ογκώδεις διαστάσεις με την προοπτική της επιτέλους επιθυμητής εκπαιδευτικής αλλαγής σε παγκόσμιο βεβαίως επίπεδο.
Να προστεθεί εδώ και το νεότευκτο κίνημα του Zeitgeist; Μήπως κι αυτή η επαγγελία ενέχεται σε παρόμοιες τακτικές;
Ο στόχος προφανής ...;
Η επιπλέον χαλιναγώγηση της αντιδραστικής κουλτούρας ...;
Η τιθάσευση κάθε διαφορετικής σκέψης και η ομογενοποίηση με τη δημιουργία ψευδών μοντέλων προτυποποίησης και απόλαυσης ...;
Μια άλλη σκέψη όμως: μήπως χρειάζεται κάτι πιο αποτελεσματικό, γιατί τα μέχρι στιγμής δοκιμασμένα μοντέλα ελέγχου της μάζας δεν απέδωσαν τ΄ αναμενόμενα;
Το πιο συνταρακτικό ερώτημα όμως είναι: γιατί να είναι απαραίτητο να γίνουμε όλοι μάζα;
Ποιοι θέλουν να μας ελέγξουν και γιατί; Γιατί τα θέματα καταστροφής του περιβάλλοντος έγιναν τόσο διακριτά και επιτακτικά στην εποχή μας; γιατί κάθε τόσο κάτι που συνταράσσει τον κοινωνικό ιστό, σε οποιοδήποτε σημείο της οικουμένης κι αν είναι αυτό, απλά αποσυντονίζει αντιδραστικές τάσεις του και τον προσανατολίζει σε τελείως διαφορετικές, δήθεν προβληματικές καταστάσεις; Ποιο είναι το αδιέξοδο και ... πρέπει να συμβαίνει κάτι τέτοιο; Υπάρχει ή είναι τεχνητό δημιούργημα;
Δείτε προσεχτικά και κυρίως αναλογιστείτε τι γινόνταν, τι γίνεται και πολύ περισσότερο τι πρόκειται να συμβεί μελλοντικά! Με το σκεπτικό προσανατολισμένο στη διαπίστωση πως το παρουσιαζόμενο με αγγελική και ωραιοποιημένη μορφή δεν είναι πάντα τόσο ωφέλιμο και αγαθό ούτε πάντα προς το συμφέρον του γενικού καλού!!!
ΤΟ ΤΕΣΤ ΤΗΣ ΥΠΑΚΟΗΣ:
,
ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΦΥΛΑΚΙΣΗΣ ΤΟΥ STANFORD:
ΚΑΤΑΧΡΗΣΗ ΕΞΟΥΣΙΑΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΜΗΧΑΝΙΚΗ:
- ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΩΝ 5 ΠΙΘΗΚΩΝ:
- ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ:
- ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ASCH:
Και φυσικά το σπουδαιότερο όλων: Το δόγμα του σοκ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου